Wyszukiwanie / Search

sobota, 4 lipca 2015

Pocket Letter TM. Co to? Pokazuję i objaśniam.

Co to jest Pocket Letter TM ?
Pocket Letter (skrót PL) to list wysyłany na zasadzie wymiany, czyli my wysyłamy danej osobie naszą pracę a ona wysyła nam swoje dzieło. Jest to scrapbookingowa forma listów, w których artystycznie wyrażamy siebie, swój gust, zainteresowania i emocje związane z procesem twórczym. Często jest to praca tematyczna.

Jak zbudowany jest Pocket Letter TM?
Cały PL to wypełniona gadżetami koszulka do segregatora z kieszonkami 3x3.
Źródło: http://plan-sza.pl/images/gry/koszulka_do_segregatora_9_kart_silver_002.jpg
Takie koszulki w Polsce można zakupić w sklepach z grami karcianymi, gdyż w nich gracze przechowują swoje karty w segregatorach.
W kieszonkach umieszcza się zdobione papiery metodą scrapbooking lub innymi technikami. Oczywiście z gadżetami (prezentami) dla adresata naszego PL np. naklejki, taśmy washi, tasiemki, ozdobne małe klamerki itd.
Tak wygląda szablon rozmieszczenia akcesoriów w PL, ale oczywiście możemy go twórczo zmienić. Nie jest to przymus narzucany odgórnie.
Źródło: http://i855.photobucket.com/albums/ab120/
daneshmandphotography/PocketLetterGuideExplanation_zpsa5bfd91d.jpg
Pocket Letter TM na stronie Pinterest 
Pocket Letter TM w wyszukiwarce Google

Jak zacząć?
Autorką zabawy w Pocket Letter TM jest Janette Lane
blog http://janettelane.blogspot.com/
Wystarczy zarejestrować się w serwisie http://www.pocketletterpals.com/ i zapisywać się do różnych grup tematycznych, np. PL Tea, gdzie użytkownicy wymieniają się listami o tematyce herbacianej itd. Można też swapować ("swap" z angielskiego wymiana) z innymi użytkownikami poza grupami tematycznymi, czyli prywatnie. Są też na portalu społecznościowym Facebook różne grupy dyskusyjne związane z wymianą Pocket Letter TM. Myślałam, że będę długo czekać na odpowiedź o swap prywatny, ale już na drugi dzień miałam wszystkie odpowiedzi pozytywne. Jak widzicie nie trwa to długo.
Wszystkie podstawowe informacje są umieszczone w serwisie Pocket Letter Pals. Janette Lane również nagrała film gdzie wyjaśnia zasady PL i pokazuje jak wykonać taki list.
Gdy się chce wszystko jest proste.

Koszty?
Koszty samego PL zależą od naszego projektu, czyli ile użyliśmy półfabrykatów do stworzenia ozdobnych kart i dodatków. Cena samych koszulek jest niewielka. Zależnie od sklepu widziałam kwoty od 2,50 zł za sztukę po 0,90 zł za sztukę w komplecie 10 sztuk, który okazjonalnie udało mi się znaleźć na Allegro.
Wcześniej ręcznie zszywałam zwykłe koszulki, ale są one za cienkie i wszystko z nich wypada. Zrezygnowałam z tego, choć szycie perełkami było bardzo ładne i takie jedyne w swoim rodzaju. Może jeszcze kiedyś to zastosuję, ale przy cieńszych projektach.
Miałam już 3 wysyłki PL i wszystkie do USA. Ceny Poczty Polskiej to od 9-11 zł, czyli mniej więcej taki krajowy polecony priorytet, co mnie bardzo zdziwiło. Przesyłka dochodzi w ciągu tygodni, półtorej.

Pytania piszcie w komentarzach, odpowiem na wszystkie.
Ja to pokochałam i sprawia mi to ogromną radość.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz