Kumihimo: bransoletka okrągła

Do zaplatania bransoletki okrągłej metodą kumihimo takiej jak ta poniżej

będziemy potrzebować kolorowe sznurki a także dysk piankowy. Tutaj zostały użyte sznurki wiskozowe w kolorach: biały, beżowy, złoty i brązowy. Można też używać: mulinę, włóczki, sznurki poliestrowe (nie mechacą się, kolory nie bledną,  końcówki ładnie topią się w ogniu i nie trzeba używać kleju aby je zabezpieczyć), sznurki satynowe, kordonki z koralikami itp.

Obcinamy odpowiednią ilość sznurków. Tu wystarczyło po 4 m z każdego koloru na bransoletkę podwójną.  Ja obcinam kawałki po metrze i całość łączę supełkiem, na który zakładam obciążenie robótki. Może to być zapinany klamerką ciężarek. Zamiast ciężarka użyłam to co miałam w domu, czyli ciężki stary klucz. 
Po co to? 
Stały ciężar dopięty do plecionki powoduje, że splot który powstaje jest równy.


Plecenie zaczynamy od przełożenia sznurków przez dziurę w dysku. Na początek przytrzymujemy supełek z kluczem i każdy sznurek zahaczamy na odpowiednich numerkach na dysku tak jak na zdjęciu poniżej. Sznurki muszą być naprężone.

Zaczynamy przekładanie sznurków.


Czyli 17 na 31 i 1 na 15, po każdej takiej sekwencji obracamy dysk o 90 stopni w lewo, aby zrobić to samo z następnym kolorem. Nie musimy już zwracać uwagi na numerki, gdyż będą się zmieniać w trakcie zaplatania bransoletki. Numerki są ważne tylko na początku przy wyborze kolorów, splotu i na pierwszym etapie zaplatania.
Dalszy etap pokarze na kolorze następnym na zdjęciu czyli czerwony został zakończony, obróciliśmy dysk o 90 stopni i mamy kolor niebieski:

22 na 4
6 na 20 i obrót
następny kolor zielony
26 na 8 i 10 na 24 obrót itd.
Po jakimś czasie zacznie nam wychodzić ładna spirala

WAŻNE!!!!! Trzeba utrzymywać stały naciąg sznurków na dysku.
Jeśli chcecie inny wzorek można poeksperymentować z kolorkami. 
Podam tu linki do programów online dzięki którym można zaprojektować własny wzorek:

Wkrótce pokażę inne techniki kumihimo na dysku a także na płytce.
Kurs przygotowany bez licencji na odsprzedaż lub jakikolwiek inny użytek komercyjny. Treść i zdjęcia tworzą integralną całość. Kurs nie może być kopiowany i rozpowszechniany bez zgody Katarzyny Nawrat

Komentarze

  1. Dziekuję za tutorial, przybieram się do zrobienia i odstrasza mnie to zaplatnie. Teraz jasno widzę:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Popróbuj sobie muliną lub kordonkiem. Szablon dysku możesz sobie wydrukować z sieci i wyciąć go z tektury falistej.

      Usuń
    2. MARIA ZE SZCZECINA ,6/03/2013 07:19:00 PM

      JA PRÓBOWAŁAM SOBIE Z RÓŻNYCH RZECZY ROBIC DYSK ALE MI NIE WYCHODZIŁ I DAŁAM SOBIE SPOKÓJ.ALE POWRÓCE KIEDYS I ZACZNE ZNOWU ROBIC JAK KUPIĘ PRAWDZIWY DYSK , NIE MAM ZIELONEGO POJĘCIE GDZIE MOZNA KUPIC TAKI DYSK.

      Usuń
    3. najprościej, wystarczy w allegro wpisać hasło "kumihimo" i wyskoczą poradniki obcych autorów jak zaplatać bransoletki, a także inne gadżety przydatne do zaplatania m.in. dyski piankowe.

      Usuń
  2. Ja już zamówiłam sobie taki dysk. Czy to są sznurki 1 mm? zastanawiam się jakiej średnicy powinnam kupić zakończenia bransoletki, żeby pasowały na tą ilość sznurków, proszę o rade :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to są sznurki 1 mm. Proponuję kupić kilka rozmiarów gdyż grubość plecionego sznura zależy nie tylko od grubości sznurków z których jest pleciony, ale także od tego w jakim stopniu naciąga Pani sznurki i jak ścisło one się splatają.

      Usuń

Prześlij komentarz